Roldo Rent is leverancier van Mondial Movers en verhuurt uiteenlopende verhuismaterialen. Het bedrijf groeide uit van een eenmanszaak tot een internationaal opererende onderneming. Eén ding is echter al die jaren hetzelfde gebleven: de aandacht voor duurzaamheid. Voor Mondial Movers, voorvechter van maatschappelijk verantwoord ondernemen, is Roldo Rent daarmee een ideale partner.
Roldo Rent heeft zijn wortels in de verhuisbranche en is decennia geleden dan ook opgestart omdat er in de markt een behoefte werd gesignaleerd om het werk lichter te maken. Werken als verhuizer is fysiek een zwaar beroep en alle denkbare hulpmiddelen zijn dan ook van harte welkom. Waar het nu de normaalste zaak van de wereld is om gebruik te maken van rolcontainers en andere verhuismaterialen, was dat vroeger wel anders.
Hulpmiddel
“Mijn opa had zijn eigen verhuisbedrijf in Utrecht en één van zijn kinderen, mijn vader, is later voor zichzelf begonnen als verhuisconsulent. Hij ontwikkelde een karretje (een rollende doos) voor verhuisbedrijven, zodat verhuizers efficiënter kunnen werken”, vertelt Gerard Geijtenbeek, eigenaar van Roldo Rent. Een dergelijk hulpmiddel was er op dat moment nog niet en om die reden sloeg het concept van Roldo Rent meteen aan onder de verhuisbedrijven in Nederland. “Met de rolcontainer die mijn vader introduceerde in de verhuismarkt werd het werk van verhuizers makkelijker gemaakt: ze konden niet alleen sneller werken bij bedrijfsverhuizingen, maar ook werd de fysieke belasting beduidend minder voor het personeel.”
Gerard Geijtenbeek nam in 1993, na het overlijden van zijn vader, het bedrijf over. Op dat moment was het idee om het te combineren met zijn baan als docent: hij gaf zowel les in het agrarisch onderwijs als in bedrijfskunde, twee grote passies van hem.
De twee banen combineren bleek echter al snel niet mogelijk te zijn. Roldo Rent groeide steeds verder en Gerard besloot zich volledig te gaan richten op het verhuurbedrijf. En met succes: Roldo Rent heeft de afgelopen decennia depots geopend in heel Nederland en het bedrijf is actief geworden in diverse Europese landen.
Duurzaam ondernemen
Door de jaren heen zijn er duurzame relaties met klanten ontstaan. “Het geeft veel voldoening om jarenlang samen te werken met klanten en te merken dat ze tevreden zijn over onze dienstverlening. Wij hebben klanten voor wie we al 25 jaar werken. Dan bouw je een mooie, duurzame relatie op”, vertelt Gerard. “Je helpt elkaar ook om beter te worden. Wij hebben bijvoorbeeld regelmatig in de praktijk nieuwe verhuismaterialen ontwikkeld naar aanleiding van vragen van klanten.” Het aanbod is door de jaren heen onder meer uitgebreid met archiefboxen, computerboxen, flatscreen boxen en bibliotheekboxen. Met deze professionele verhuismaterialen kan bij projectverhuizingen de inventaris snel en overzichtelijk ingepakt worden en is de fysieke belasting voor de verhuizer minder.
Voor Roldo Rent heeft duurzaam ondernemen van begin af aan hoog in het vaandel gestaan: het vormt dan ook het uitgangspunt bij de productie van verhuismaterialen. “Duurzaamheid is voor ons altijd belangrijk geweest: wij willen het milieu zo min mogelijk belasten. Daarom kiezen wij voor kunststof boxen, deze materialen gaan zonder problemen 20 jaar mee.”
Materiaalbeheer
Roldo Rent levert echter niet alleen maar producten, maar ook diensten, zoals Scanalytic. Met deze toepassing wordt, dankzij het gebruik van een handscanner, het materiaalbeheer tijdens een verhuisproject vereenvoudigd. Scanalytic biedt namelijk volledig en snel inzicht in de materialen, voorraden en de locatie waar ze zich bevinden.
Meer informatie over de dienstverlening is te vinden op www.roldorent.nl.