Logo klantenvertellen.nl

9.0 score 100% aanbeveling

Trendrapport 2015 openbaar gemaakt

Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van MVO Nederland, dit jaar op 20 januari gehouden in De Fabrique in Utrecht, heeft MVO-NL directeur Willem Lageweg het Trendrapport 2015 openbaar gemaakt.

trendrapport mondial movers

In het Trendrapport wordt weergeven wat de laatste trends zijn op het gebied van duurzaam ondernemen en hoe de bedrijven en instellingen inspelen op veranderende eisen vanuit de maatschappij.

Mondial Movers, als koploper op duurzaamheidsgebied, heeft zich ook in het verleden goed kunnen spiegelen aan opgetekende trends. Dit jaar is het niet anders en gelijk al in Trend 1 “van Winst naar Waarde” is de stap van Mondial Movers om te komen tot de oprichting van Stichting De Verhuisfamilie, herkenbaar. Kenners van ons verhuisbedrijf zullen geen moeite hebben reeds genomen stappen van  Mondial Movers te herkennen in de andere trends!

De trends op een rij: (tussen haakjes alvast een hint!)

  • Van Winst naar Waarde
    De discussie over MVO verschuift van ‘de dingen goed doen’ naar ‘de goede dingen doen’. Het oplossen van maatschappelijke vraagstukken wordt het uitgangspunt van bedrijven. (De Verhuisfamilie)
  • Exit Fossiel
    De beprijzing van CO2, divestment in olie en schadeclaims door klimaatslachtoffers markeren het einde van het fossiele tijdperk (Windmolen)
  • Smart Sustainability
    ‘Duurzaam’ en ‘slim’ vallen steeds meer samen. Slim samenwerken, slimme meters, smartgrids en intelligente sensoren dragen bij aan kwaliteit van leven, energiebesparing en veiligheid. (VerhuisApp)
  • Het Potentieel van het Teveel
    Alles wat over is of verspild dreigt te worden aan tijd, spullen, grondstoffen én sociaal kapitaal vormt steeds vaker de basis voor interessante verdienmodellen.  (Facility Warehousing)
  • Duurzaamheid verkoopt niet
    Duurzame koplopers gebruiken de term duurzaamheid niet meer bij het vermarkten van hun product en vinden zo wél hun weg naar de consument. (De Vriendelijke Verhuizer)
  • Revolutie in de handelsketen
    Traditionele ketens zitten vol duurzaamheidsrisico’s, innovatieve bedrijven werken aan ketens met kansen. (Inboedelhotel)
  • Duurzaam = dat je lang meegaat
    Ieder mens tot zijn recht laten komen, ongeacht leeftijd, gezondheid of beperkingen, dat is pas echt duurzaam. Toekomstgerichte ondernemers geven ieder talent een kans en werken aan een inclusieve samenleving. (Normaalste Zaak, Locus Netwerk)