Stadskantoor Utrecht verhuizing

De grote verhuizing naar het Stadskantoor Utrecht is gestart

Verhuizing Stadskantoor Utrecht

Na maanden van voorbereiding is het nu eindelijk zover, de grote verhuizing van werkplekken van ongeveer 3200 Utrechtse ambtenaren naar het nieuwe Stadskantoor is begonnen.

Voor deze verhuizing is al maanden geleden een contract gesloten tussen de Gemeente Utrecht en Mondial Movers en dat via een Europese aanbesteding. Zo’n aanbesteding is noodzakelijk als de Gemeente meerjarige contracten aangaat met een vaste leverancier. De keuze voor Mondial Movers blijkt voor de Gemeente Utrecht goed uit te pakken, want de samenwerking met de lokale vestiging Mondial TSN Verhuizingen verloopt uitstekend. Projectleider Joep Verkroost van Mondial TSN Verhuizingen is vanaf dag 1 betrokken bij het verhuisproject, waarbij de eerste maanden veel “klein werk”is uitgevoerd om uiteindelijk de verhuizing naar het Stadskantoor Utrecht mogelijk te maken.

Dagelijks zijn nu meer dan 40 gediplomeerde verhuizers vanuit de Mondial vestigingen aan het werk en tot op heden ligt de uitvoering volledig op schema.

Ook voor de verhuizers is het mooi te zien dat door collegiaal optreden en teamwork dit soort hele grote verhuisprojecteen zonder problemen uitgvoerd kunenn worden.

Nu nog wachten op de evaluatiegesprekken voor deze fase van het verhuizen, maar zeker is dat ook de komende jaren de verhuizers van Mondial TSN Verhuizingen nog regelmatig in het Stadskantoor van Utrecht te vinden zullen zijn.

Over de verhuizing en de ingebruikname van het Stadskantoor Utrecht werd op de website van RTV-Utrecht het volgende gepubliceerd.

UTRECHT – Duizenden Utrechtse ambtenaren verhuizen vrijdag, zaterdag en zondag vanuit de binnenstad naar het nieuwe stadskantoor aan het Jaarbeursplein. Het markante witte gebouw gaat dinsdag officieel open. Vanaf dat moment zijn alle publieksdiensten van de gemeente daar beschikbaar.

In het nieuwe pand zijn nagenoeg alle diensten van de gemeente samengebracht. In de opvallende kantoortoren zijn 2500 werkplekken ingericht voor 3200 fte’s. De ambtenaren hebben in het nieuwe pand geen vaste werkplek meer en krijgen een mobiele telefoon.

Door de enorme verhuisoperatie is Utrecht vrijdag minder goed bereikbaar. Vanaf dinsdag moeten Utrechters voor een paspoort, geboorteaangifte of uitkering bij het nieuwe kantoor aan het Stadsplateau 1 zijn. Burgemeester Jan van Zanen ontvangt dinsdagmorgen de eerste ‘klant’.

De eerste zes verdiepingen van het gebouw, dat in totaal 21 verdiepingen telt, zijn ingeruimd voor publieksdiensten. Inlopen is er niet meer bij: voortaan moet voor alle diensten eerst een afspraak worden gemaakt.

De gemeente zegt nu de huur op van 16 gebouwen, maar het huidige stadhuis blijft wel in gebruik. De gemeenteraad en de politieke fracties blijven daar zitten. Later dit jaar trekt een aantal culturele voorzieningen bij hen in, zoals Toerisme Utrecht en Cultuurpromotie Utrecht. Het nieuwe Stadskantoor kostte 200 miljoen euro.

Saturday, October 4, 2014 Tom Stuij

Vakkundig

Brancheorganisatie