Logo klantenvertellen.nl

9.0 score 100% aanbeveling

Rens de Jong ondervraagt Tom Stuij

BNR radio te gast bij DAS verzekeringen

Rens de Jong en Tom Stuij

Op uitnodiging van DAS verzekeringen werd in Amsterdam een BNR radio-uitzending opgenomen met als onderwerp New Spenders.

Presentator Rens de Jong had de taak om, onder regie van Suzanne Streefland, de middag in goede banen te leiden. In een aantal vraaggesprekken (o.a. met hoogleraar Gerrit Antonides en HEMA-directeur Ronald van Zetten ) kwam de veranderende koopcultuur van de huidige consument aan bod. De wereld verandert en uw klanten ook kon Rens de Jong concluderen na de eerste gespreksronde.

In het tweede gedeelte van de uitzending werd de vraag voorgelegd hoe de aanwezige ondernemers hun bedrijf zouden aanpassen als de markt zich totaal zou wijzigen. Als voorbeelden werd genoemd de komst van de 3D-printer, de gevolgen van de klimaatverandering, robotisering enz.

Tom Stuij, directeur van Mondial Movers, mocht in een klein werkgroepje meedenken over de wijze waarop KPN zich zou ontwikkelen als er geen internet meer nodig zou zijn omdat iedereen een eigen wifi-station zou hebben en al die stations met elkaar zouden communiceren. Een hoog technische discussie waaraan naar hartenlust werd deelgenomen door Jan van Berne, CDO van Expereo en natuurlijk Frederique Steels , directeur Technologie bij KPN,

Rens de Jong zoekt Tom Stuij op

Omdat Tom Stuij natuurlijk pas twee weken geleden  nog te gast was bij Rens de Jong in zijn radioprogramma Zakendoen met…., koos Rens de Jong Tom uit om een kort verslag te doen over de uitkomst van het werkgroepoverleg. Gelukkig werd Tom hierin bijgestaan door Jan en Frederique zodat het ook op technisch gebied allemaal nog klopte en duidelijk werd dat KPN ook deze omwenteling zou overleven.

Overzicht van de gasten die door Rens de Jong werden uitgedaagd:

Ronald van Zetten is sinds 2003 ceo van Hema. Onder zijn leiding is het aantal winkels verdubbeld. Ook breidde hij uit naar Frankrijk. Eerder was van Zetten directielid bij Praxis en directeur Sales en services bij Albert Heijn. Daarvoor was hij al winkelgroepmanager van de Hema.

Frits Spangenberg is onderzoeker en ondernemer. In 1984 richtte hij Motivaction op. Samen met Martijn Lampert schreef Spangenberg De Grenzeloze generatie en de onstuitbare opmars van de BV ik, een boek over de aankomende generatie werknemers en de werkgevers.
Patrick Lammers is sinds 2012 chief commercial officer bij energieleverancier Essent. Eerder werkte hij er al als directeur B2C en als directeur van Powerhouse en Westland Energie Services, twee dochters van Essent. Eerder vervulde Lammers verschillende managementposities bij Shell.
Gijs van Lookeren Campagne is directeur en medeoprichter van Greenwheels. Inmiddels maken tienduizenden abonnees dagelijks gebruik van zo’n 2000 deelauto’s. Hij heeft veel te maken met consumentenbetalingen, want gebruikers betalen voor een abonnement en per gereden kilometer.
Patrick van der Pijl is ceo van Business Models Inc. en producer van de wereldwijde bestseller Business Model Generation. Hij heeft inmiddels meer dan 300 (internationale) organisaties geholpen met het innoveren van hun business model en het ontwerpen van een strategie voor de toekomst.
Gerrit Antonides is hoogleraar economie van consumenten en huishoudens aan Wageningen UR. Hij doet onder andere onderzoek naar financiën in relatie tot keuzegedrag. Daarnaast is Antonides lid van de adviescommissie Raad voor de Leefomgeving en Infrastructuur.