BNR radio te gast bij DAS verzekeringen
Op uitnodiging van DAS verzekeringen werd in Amsterdam een BNR radio-uitzending opgenomen met als onderwerp New Spenders.
Presentator Rens de Jong had de taak om, onder regie van Suzanne Streefland, de middag in goede banen te leiden. In een aantal vraaggesprekken (o.a. met hoogleraar Gerrit Antonides en HEMA-directeur Ronald van Zetten ) kwam de veranderende koopcultuur van de huidige consument aan bod. De wereld verandert en uw klanten ook kon Rens de Jong concluderen na de eerste gespreksronde.
In het tweede gedeelte van de uitzending werd de vraag voorgelegd hoe de aanwezige ondernemers hun bedrijf zouden aanpassen als de markt zich totaal zou wijzigen. Als voorbeelden werd genoemd de komst van de 3D-printer, de gevolgen van de klimaatverandering, robotisering enz.
Tom Stuij, directeur van Mondial Movers, mocht in een klein werkgroepje meedenken over de wijze waarop KPN zich zou ontwikkelen als er geen internet meer nodig zou zijn omdat iedereen een eigen wifi-station zou hebben en al die stations met elkaar zouden communiceren. Een hoog technische discussie waaraan naar hartenlust werd deelgenomen door Jan van Berne, CDO van Expereo en natuurlijk Frederique Steels , directeur Technologie bij KPN,
Rens de Jong zoekt Tom Stuij op
Omdat Tom Stuij natuurlijk pas twee weken geleden nog te gast was bij Rens de Jong in zijn radioprogramma Zakendoen met…., koos Rens de Jong Tom uit om een kort verslag te doen over de uitkomst van het werkgroepoverleg. Gelukkig werd Tom hierin bijgestaan door Jan en Frederique zodat het ook op technisch gebied allemaal nog klopte en duidelijk werd dat KPN ook deze omwenteling zou overleven.
Overzicht van de gasten die door Rens de Jong werden uitgedaagd:
Ronald van Zetten is sinds 2003 ceo van Hema. Onder zijn leiding is het aantal winkels verdubbeld. Ook breidde hij uit naar Frankrijk. Eerder was van Zetten directielid bij Praxis en directeur Sales en services bij Albert Heijn. Daarvoor was hij al winkelgroepmanager van de Hema.