Mondial Movers verzorgt meer dan alleen particuliere en zakelijke verhuizingen. Zo maken de Mondial verhuisbedrijven onderdeel uit van het herstelnetwerk van Aegon. Mochten mensen schade hebben in hun woning, dan zorgen de verhuizers ervoor dat het meubilair tijdelijk naar de opslag gaat, zodat er alle ruimte is om het herstel snel en zorgvuldig te laten uitvoeren door andere partijen uit het netwerk.
De schademeldingen die binnenkomen bij Aegon zijn zeer divers: van schade ontstaan door noodweer (wateroverlast, extreme hagelbuien) tot rook- of brandschade. Maar ook bij een inbraak of beroving kan de ravage groot zijn. “Dit zijn situaties die een enorme impact hebben op iemands leven. Ineens sta je midden in de nacht buiten, op de vlucht voor brand. Het verdriet om het kwijtraken van spullen met emotionele waarde (zoals fotoboeken, sieraden, brieven en erfstukken) is groot. Tegelijkertijd zie je de angst bij mensen die slachtoffer zijn geworden van criminaliteit, bijvoorbeeld een inbraak of een gewelddadige beroving”, vertelt Kristel Barnhoorn, werkzaam als manager herstelnetwerk bij Aegon Schadeverzekeringen.
Stressvolle situatie
Aangezien mensen op zo’n moment al in een stressvolle situatie zitten, streeft Aegon ernaar om de klant volledig te ontzorgen als het gaat om het herstellen van de materiële schade. “Het is niet de bedoeling dat iemand zelf op zoek moet naar een aannemer en een verhuisbedrijf en zelf ook alle werkzaamheden op elkaar af moeten stemmen. Wij hebben alles in ons pakket zitten en kunnen vanuit één dossier alle partijen aansturen.”
Mondial Movers is een van de partners in dit netwerk. Zodra de inboedel tijdelijk uit de woning moet om de schade (bijvoorbeeld aan de vloer) te kunnen herstellen, is het verhuisbedrijf verantwoordelijk voor het in- en uithuizen. Uiteraard heeft Mondial Movers ook opslagfaciliteiten in heel Nederland, waar de inboedel voor korte of langere tijd in opslag kan.
Herstelnetwerk Aegon
Om als verhuisbedrijf toegelaten te worden tot het herstelnetwerk van Aegon gelden er strenge eisen. Uiteraard moet er een landelijke dekking zijn (Mondial Movers heeft 19 vestigingen in Nederland). “Daarnaast is het vooral belangrijk dat bedrijven snappen dat ze mensen aantreffen in een emotionele situatie en dat ze daar ook rekening mee houden”, vertelt Kristel. Om het werk soepel te laten verlopen is het bijvoorbeeld belangrijk om snel te kunnen handelen als dat nodig is en om mensen gerust te stellen dat er zorgvuldig wordt omgegaan met de inboedel.
Partieel herstel
Kristel is nu zo’n 20 jaar werkzaam in deze branche en heeft door de jaren heen veel ervaring opgedaan, onder andere als senior schadebehandelaar en NIVRE schade-expert. Inmiddels is ze alweer 7 jaar manager herstelnetwerk bij Aegon en heeft ze zich in die rol ingezet om de servicegerichte aanpak naar een nog hoger niveau te tillen. Een belangrijk uitgangspunt daarbij is om duurzaam te werken waar dat kan. Vaak hebben mensen het idee bij een schademelding dat alles compleet nieuw vervangen moet worden. “Mensen zitten helemaal niet te wachten op een kleine verbouwing. Ze zijn dan ook aangenaam verrast als blijkt dat partieel herstel ook mogelijk is. Dat betekent minder rompslomp. Bovendien: als het hersteld kan worden gaat het ook weer langer mee. Ook op dit vlak proberen we de klant echt te ontzorgen: het doel is dat ze zo snel mogelijk weer terug kunnen naar de woning.”