Maatregelen Mondial Movers in verband met coronavirus
Logo klantenvertellen.nl

9.0 score 0% aanbeveling

Mondial Van Dijk Verhuizingen ontwerpt circulaire bewegwijzering

Mondial Van Dijk Verhuizingen heeft het circulaire gedachtegoed volledig omarmd. Niet alleen steunt het verhuisbedrijf haar klanten bij circulair ondernemen, zelf geeft Mondial Van Dijk ook het goede voorbeeld. Alles begint, zelfs bij de kleinste details, met de 1e R van circulariteit: re-think. Is het echt nodig om wat nieuws aan te schaffen?

“We zijn de afgelopen jaren flink gegroeid doordat we steeds we meer facilitaire diensten aanbieden aan onze klanten op het gebied van circulair ondernemen. Om de groei aan te kunnen hebben we extra ruimte nodig. Inmiddels hebben we al een tijdje de derde locatie op het Transportcentrum in Beugen in gebruik genomen. Om klanten en leveranciers wegwijs te maken op onze locatie was er behoefte aan bewegwijzering. En natuurlijk beginnen we dan met circulair denken”, vertelt Roel van Dijk, eigenaar van Mondial Van Dijk Verhuizingen.

Circulaire bewegwijzering

“Het makkelijkste is om de juiste partner te bellen en nieuwe borden te bestellen. Maar ons uitgangspunt is: wees goed voor het milieu. Daarom beginnen we bij de 10 R’en. Is het echt nodig om nieuwe borden te plaatsen? Of kunnen we iets maken zonder grondstoffen te verbruiken? Onze conclusie was simpel: ja, de borden zijn nodig voor klanten en leveranciers, zodat ze weten waar ze moeten zijn. Aangezien we geen borden hadden die we aan konden passen, zijn we op zoek gegaan naar (weerbestendige) producten of onderdelen die we konden hergebruiken.
Die waren snel gevonden. We merken bij bedrijven dat er vaak bureaubladen over blijven vanwege een beschadiging of een verkeerde afmeting. Deze kunnen echter prima op de juiste maat gemaakt worden. Dat hebben we dus ook gedaan. Het enige dat we dan nog nodig hadden voor de bewegwijzering was een nieuwe sticker waar de benodigde informatie op staat.

CO2-uitstoot verminderen

“De volgende vraag was: waar gaan we de bewegwijzering op bevestigen? Op twee van onze locaties konden we het op iets bestaands aanbrengen, waaronder op de betonnen rand van de laadkuil. Op TC2 was dat echter niet mogelijk. Daar konden we echter een deel van een modulair buizensysteem (van een voormalig bannersysteem) voor hergebruiken.
Op deze manier hebben we ons doel bereikt én besparen we een hele hoop CO2-uitstoot. Het eindresultaat is daarnaast mooi en doeltreffend”, aldus Roel.
“In deze tijden is niets makkelijker om te gaan voor gemak. Maar met een beetje creativiteit, leveranciers die meedenken, en wat brainstormen bij het koffiezetapparaat is er veel mogelijk. Daarom dagen wij u uit om een volgende keer als er iets geregeld moet worden te beginnen bij de eerste R van de 10: re-think.”