Verhuisbedrijf Mondial Van der Velde ’t Veentje is één van de ambassadeurs van het verkeersveiligheidsproject ‘Maak een punt van nul’. Het doel van deze campagne is om het gedrag van mensen in het verkeer te veranderen. Een groot deel van de verkeersongevallen komt namelijk door onveilig gedrag.
Tot en met 21 september vindt in Zuid-Holland de derde themaweek ‘Maak een punt van nul’ plaats, georganiseerd door het Regionaal Ondersteuningsbureau Verkeersveiligheid (ROV). In 2018 kwamen er in deze provincie 100 mensen om het leven in het verkeer. Het streven van het ROV is om naar de nul verkeersslachtoffers toe te gaan. Tijdens de campagneweek staat bewustwording van verkeersgedrag centraal: verkeersveilig gedrag moet de norm worden.
Ambassadeur
Mondial Van der Velde ’t Veentje Verhuizingen werd eerder deze week benoemd tot ambassadeur voor ‘Maak een punt van nul’. In het kader van dit project geeft het verhuisbedrijf uit Den Haag zelf het goede voorbeeld door onder meer de app ‘Rij Mono’ op de werktelefoons te zetten. Daarnaast zullen op termijn alle verhuiswagens uitgerust worden met een systeem om weggebruikers (zowel de chauffeur als omringende verkeersdeelnemers) nog meer attent te maken op de dode hoek.
Los van deze acties geeft Mondial Van der Velde ’t Veentje regelmatig ‘dode hoek verkeerslessen’ op scholen in de regio. Hierin wordt uitgelegd wat de dode hoek precies inhoudt en hoe leerlingen hier zelf rekening mee kunnen houden. Ook hierbij gaat het met name om bewustwording van het eigen gedrag.
Kijk voor meer informatie over de campagne op de website www.maakeenpuntvannul.nl.